Home
Home

Zoek een persoon
Personen

Zoek een schip
Schepen

Overzichten

Contact

Bronnen

Maten

Retour
Het schip
Nyanza (1863)
Marguerite Louise Regine (1871)
Geertruida Albertine (1889)
Diewerdina (1897)
 
Meer informatie over dit schip
Delfzijl 17 Sept.
Volgens een hier heden aangekomen telegram is de Ned. bark Diewerdina, kapt. N. Arkema, gestrand. De kapt. die zelf dat telegram uit Oost- Nerva (Rusland) heeft afgezonden, seint verder, dat de opvarenden allen zijn gered.
Winschoter Courant, 20-09-1898

Nerva, 17 Sept.
Het gestrande Wederlandsche schip Diewerdina was 10 September van Nerva vertrokken met een lading hout voor Rotterdam, doch werd in een storm teruggedreven en strandde aan de zijde van Reval. Alle opvarenden zijn gered. Het schip zit vol water.
Rotterdamsch Nieuwsblad, 23-09-1898

Nerva, 21 Sept.
De lading von het gestrande barkschip Diewerdina is bij Lloyds verzekerd. Door bergers wordt voor het bergen der uit hout bestaande lading 50 p.Ct. der waarde gevorderd.
Nieuwsblad van het Noorden, 25-09-1898

Reval, 30 Sept.
Met twee bergingstoomers, de Freja en Meteor, tracht men thans het bij Nerva gestrande Nederlandsche barkschip Diewerdina vlot te brengen.
Rotterdamsch Nieuwsblad, 07-10-1898

Reval, 6 Oct.
De Ned. bark Diewerdina is in den laatsten storm wrak geworden. De inventaris en de lading balken worden door den bergingsstoomer Freja geborgen.
Het Nieuws van den Dag, 13-10-1898

Nerva. 11 Oct.
Uit het gestrande Ned. barkschip Diewerdina zijn ongeveer 1000 balken geborgen, die eene waarde hebben van ongeveer 2500 roebels. De onkosten hebben tot heden voor de lading ongeveer 1200 roebels beloopen. een schip om de lading te vervoeren is nog niet gevonden. Er bestaat kans de lading te verkoopen tegen 250 kopeken per balk.
Nieuwsblad van het Noorden, 16-10-1898

Reval, 12 October.
Na berging van den inventaris en de lading van het Nederlandsche schip Diewerdina, heelt men den verderen arbeid gestaakt, daar het schip geheel wrak is. De bergingstoomer Freja is heden van de straudingplaats naar hier vertrokken.
Rotterdamsch Nieuwsblad, 20-10-1898